۱ مهر ۱۴۰۳، ۸:۳۰

در گفت و گو با مهر مطرح شد

انتقاد یک رییس از کمیته ملی پارالمپیک/ ورود غیرفنی به حواشی داشت

انتقاد یک رییس از کمیته ملی پارالمپیک/ ورود غیرفنی به حواشی داشت

رییس فدراسیون نابینایان و کم بینایان با تاکید بر اینکه در مجموع از عملکرد ورزشکارانش در بازی‌های پاریس راضی نیست، انتقاداتی را نسبت به عملکرد کمیته ملی پارالمپیک و برخی اقداماتش مطرح کرد.

محمدرضا مظلومی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به عملکرد ورزشکاران اعزامی فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان به بازی های پارالمپیک، تاکید کرد که در مجموع از نتایج به دست آمده در پارادوومیدانی، پاراجودو و گلبال راضی نیست.

وی در عین حال از در اختیار نداشتن امکانات و زیرساخت های لازم در مجموعه فدراسیون نابینایان و کم بینایان و همچنین برخی ورودهای کمیته ملی پارالمپیک به مسائل فنی این فدراسیون پیش از بازی های پاریس انتقاد کرد و ابراز امیدواری کرد که این مسائل برای رویدادهای آتی حل شود.

کسب ۵ مدال توسط ۶ پارادوومیدانی کار

مظلومی در آغاز این گفت و گو با یادآوری اینکه فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان در رقابت های پارادوومیدانی بازی های پارالمپیک ۶ نماینده داشت، گفت: یک طلا و چهار نقره حاصل اعزام این تعداد ورزشکار بود. از میان پارادوومیدانی کاران اعزامی، سجاد نیک پرست تنها ورزشکاری بود که موفق به کسب مدال نشد.

مدال ها می توانست خوش رنگ تر باشد

وی ادامه داد: حتی حسن باجولوند که در آخرین روزها و به عنوان نفر چهارم وارد ترکیب تیم اعزامی هم شد مدال گرفت. در مورد این ورزشکار سخت گیری های خاصی شد اما بالاخره اعزام شد و توانست مدال هم بگیرد. به هر حال از ۶ ورزشکار اعزامی، ۵ نفر مدال گرفتند. از این حیث نتیجه خوبی به دست آمد اما شاید برخی مدال ها می توانست با کیفیت تر و خوش رنگ تر باشد.

نقره پاراجودو که باید طلا می شد

رییس فدارسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان با اشاره به اعزام تیم دو نفره جودو به پارالمپیک پاریس که نتیجه آن مدال نقره میثم بنی طبا بود، تصریح کرد: از این مدال خیلی راضی نیستیم چون باید طلا می شد. موسی غلامی دیگر پاراجودوکار اعزامی هم به خاطر آسیب دیدگی با یک برد و یک باخت به کار خود پایان داد. غلامی بعد از بازی های پاراآسیایی با پارگی رباط صلیبی مواجه شد به گونه ای که باید ۹ ماه استراحت می کرد اما اینطور تشخیص دادند که می تواند در پارالمپیک شرکت کند. این شد که اعزام شد اما وضعیت آسیب دیدگی اش اجازه نداد عملکرد خوبی داشته باشد.

انتقاد از ورود کمیته ملی پارالمپیک به حواشی پاراجودو

مظلومی در رابطه با پاراجودو به حواشی ایجاد شده پیرامون این رشته پیش از بازی های پارالمپیک اشاره کرد و با انتقاد از ورود کمیته ملی پارالمپیک به مسائل فنی گفت: دخالت در امور تیم باعث شد کنترل این رشته و تیم ملی آن از دست ما خارج شود به گونه ای که ورزشکار حرف مان را گوش نمی کرد. کمیته ملی پارالمپیک مسوولیت کار ستادی دارد و نباید در امور فنی دخالتی می کرد با این حال به مسائل مربوط به پاراجودو ورود شد و به نوعی مربی ما را کنار گذاشتند. نتیجه هم سرپیچی ورزشکار از حرف های فدراسیون شد اما حالا ما باید پاسخگوی عملکرد پاراجودوکاران در پاریس باشیم.

گلبال هم بلاتکلیف بود هم بدون امکانات

وی همچنین در مورد تیم ملی گلبال که از کسب مدال پارالمپیک بازماند و با کسب جایگاه پنجم به کار خود پایان داد، گفت: در مورد گلبال هم کار آسیب شناسی قطعا انجام می شود و نتیجه آن هم اطلاع رسانی می شود. در مورد گلبال قول مدال داده بودیم اما جزو چهار تیم هم نشدیم. از این حیث عذرخواهی می کنم اما آنچه مسلم است، این تیم ۶ ماه بعد از کسب سهمیه، ۶ ماه بلاتکلیف بود ضمن اینکه امکانات لازم هم برای تیم مهیا نبود.

ضعفی که متوجه فدراسیون می شود

رییس فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان در این زمینه با یادآوری اینکه این فدراسیون ۲۵ سال است که از فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان جدا شده است، تصریح کرد: با این حال و با وجود گذشت این مدت زمان، کوچکترین امکاناتی برای تیم های ملی خود نداریم به همین دلیل نتوانستیم شرایط سالنی مناسبی برای تیم ملی گلبال و تمرینات آماده سازی این تیم مهیا کنیم و این ضعف ما بود که باعث شد این تیم نتواند در بستر مناسبی تمرین داشته باشد.

همه ما را دوست دارند اما کمک حال نیستند

مظلومی در این زمینه افزود: فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان یک فدراسیون چند رشته ای است. ورزشکاران این رشته شرایط خاص دارند با این حال امکانات لازم برای تمرین و اردو را نداریم. منِ مظلومی که رییس فدراسیون هستم نتوانستم در این زمینه کمک حال باشم شاید به این دلیل که همه ما را فقط دوست دارند اما وقتی درخواست کمک می کنیم، کسی کمک حال نمی شود.

فقط مربی و ورزشکار مقصر نیستند

وی تاکید کرد: با همه اینها از گلبال و عملکردش راضی نیستیم. گفته بودیم این تیم مدال می گیرد و خودمان توقع ایجاد کردیم اما پنجم شد.این تیم با پول بیت المال به پارالمپیک اعزام شد اما نتوانست انتظارات را ّبرآورده کند. نمی گویم هم مربی و ورزشکار مقصر هستند. من به عنوان رییس باید امکاناتی را فراهم می کردم اما از هر کسی کمک خواستم به نتیجه نرسید. با همه اینها عملکرد گلبال آسیب شناسی و نتیجه آن اعلام می شود.

از خودمان راضی نیستیم

رییس فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان با تاکید بر اینکه در مجموع از خودمان و عملکردی که ورزشکاران مان در بازی های پارالمپیک داشتند، راضی نیستیم، ابراز امیدواری کرد که با مساعدت وزارت ورزش و کمیته ملی پارالمپیک، برای این فدراسیون به لحاظ امکانات و زیرساخت ها شرایطی بهتر نسبت به گذشته مهیا شود.

کد خبر 6228870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha